Met de diensten van Finops wordt het mogelijk om actief relatiebeheer toe te passen op jouw klantportfolio. Finops heeft de oplossing voor de financieel intermediair om volledig te kunnen voldoen aan de zorgplicht op woon en leven. Door gebruik te maken van de laatste technieken en koppelingen met externe systemen middels API’s is het mogelijk om actuele marktdata te koppelen aan de gehele klantportfolio.
Finops biedt de mogelijkheid om te ondersteunen in verschillende vormen: digitalisering en activatie van de portefeuille, dataverrijking op de klantenbase, gerichte marketing op het klantenbestand of volledige ontzorging op het klantenbestand.
Wil je meer weten wat Finops voor jou kan betekenen? Lees dan snel verder.
Op basis van de klantdata zal Finops gaan bepalen welke mogelijkheden er zijn voor de klanten. Een lagere rentelast op de hypotheek op basis van LTV, aflopen van de vaste renteperiode, lagere ORV lasten of andere voorwaarden bij een andere geldverstrekker. Al deze triggers worden inzichtelijk gemaakt voor de financieel intermediair en tevens voor de klant in de App of webomgeving die volledig in de eigen huisstijl aangeleverd kan worden.
Vanuit de praktijk zien wij dat intermediairs drie werkwijzen erop nahouden voor de bestaande klantenportefeuille: geen actief beheer, reactief beheer en koude acquisitie.
Bij de eerste twee werkwijzen is de klant altijd leidend in het geheel. Wanneer de klant extern geprikkeld wordt, zal deze met de financieel intermediair contact opnemen of met een ander aan de haal gaan. De huidige software pakketten overspoelen de backoffice met meldingen over verbeteringen, maar nemen geen contact op met de klant. Vervolgens als de klant wel berichten ontvangt, dient de intermediair nog steeds acties en onderzoek te doen.
Bij koude acquisitie wordt er zonder inzicht in het huishouden en lopende afspraken gepushed op het maken van een afspraak om daar te bepalen of er verbeteringen mogelijk zijn.
Door gebruik te maken van de diensten van Finops wordt de portefeuille actief en continu beheerd. Klanten worden periodiek geprikkeld om hun actuele gegevens bij te werken en het systeem geeft zowel de tussenpersoon als de klant meldingen over verbetervoorstellen. Hierdoor kan de klant ervoor kiezen om contact op te nemen en de intermediair weet waarvoor de klant belt.
2021 FinOps B.V.